The Smurfs - King Smurf

23 Ocak 2015 Cuma

BFiT iLE SPOR

    Merhabalar,

    Şimdiki molamız spor üzerine olacak. Daha önceden yaşamış olduğum faydalı bir deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Çoğu bayan gibi bende kilo almayı sevmem.Biraz kilo aldığımı hissedersem tartıyla bir süre küserim.Asıl yüzleşmem de deneme kabininde ve boy aynasında olur.İlk önce ''Eyvah! kilo almışım'' derim .Suratımdaki o mutsuz ifadeyle de görevliden kıyafetin bir üst bedenini isterim.Sonrasını anlatmama gerek yok diye düşünüyorum...

    Bu durumdan kurtulmanın yollarını arar ve  ve her bayan gibi hemen diyete başvururum. ''Ben hiç diyet yapmadım'' diyen bir bayan ile şimdiye kadar hiç karşılaşmadım. Diyet yapan bu kadar bayan olduğuna göre elbette bir çok diyet çeşidide vardır.Aralarında diyetisyen kontrolünde olanlara diyeceğim yok.Fakat sağlıksız biçimde kilo verdiren diyetlerin  sayısı oldukça fazla.Bana göre diyet, spor ve yürüyüşle desteklenmeli.

    Spor yapmanın en zevkli ve en kısa yolunla 2013 yılında tanıştım.İnternette bfit ile ilgili bir çok yorumu okudum ve en yakıt bfit merkezi olan egekent ile iletişime geçtim.Ücretsiz deneme seansı için randevu aldım. Antrenör beni güler yüzle karşıladı.Bfit in sporla ilgili uygulamalarını anlattı.Gittiğim sırada 50 li yaşlarda bir bayan spor yapıyordu.Orada her yaştan bayanların spor yaptığını duymuştum.Görünce de çok sevindim.Hatta eve gidince anneme bile önerdim.
    Antrenör onunla ilgilenip bir yandan da benimle konuştu.Peki bfit  ve uygulamaları nelerdi? Bildiğim kadarıyla uygulamalar şimdi de aynı.Hemen bu uygulamaları anlatayım;

Bfitten önce
    İlk salona girdiğimde aletleri görünce çok şaşırdım ve gözüme basit geldi.Basit göründüğüne bakmayın.Tam tersi sizi çok fazla yormadan sağlıklı bir biçimde spor yapmanıza yardımcı olan aletler bunlar. Aletler mekanik güce dayalı hidrolik yapıdalar.Yani tamamen sizin kuvvetinize bağlı.Elektrikle çalışan hiç bir spor aleti yok.İlk adımlarla ısınmaya başlıyorsunuz.Salonda 30 saniyede bir zil çalıyor.Zil sesiyle alette spora başlıyorsunuz. İkinci zilde ise aletler arasında olan platformlara geçiyorsunuz.Antrenörün size gösterdiği aerobik hareketi yapıyorsunuz.Tabi hem alette hemde platformda düzenli bir biçimde nefes almayı unutmuyorsunuz. Nefes almanın yağ yakımını hızlandırdığı bilinen gerçekler arasında.Tüm aletleri tamamladığınızda bir turu bitiriyorsunuz.İlk tur bitince 30 sn titreme hareketi yapılıyor ve nabız ölçümü alınıyor.


    Toplamda 30 dakikada 3 turu bitirmiş oluyorsunuz.30 dakika sonunda vaktiniz var ise aletlerin dışında, antrenörünüze danışarak minder üzerinde diğer hareketleri yapabiliyorsunuz.Tüm spor hareketleriniz bittikten sonra soğuma-esneme hareketleriyle günlük sporunuzu tamamlamış oluyorsunuz.

Bfitten sonra
    İlk başladığımda tüm ölçümlerim yapıldı.Çıkan sonuçlardan yararlanılarak antrenör tarafında bana daha uygun olan bölgesel incelme hareketleri gösterildi.Aylık ölçüm sonucu 3,5 kilo verdim ve toplamda 78 cm inceldim.(Sayısal değerler hatırladığım kadarıyla verilmiştir).Günlük sporumu yapıp spordan sonra işe bile gidiyordum.Ve üzerimde herhangi bir yorgunluk hissetmiyordum.

    Bazı zamanlarda uzmanlar salona gelip konferans veriyorlardı.Ayrıca sosyal etkinlikleri de vardı.En güzeli de bu salonların tamamen kadınlara yönelik olması.Kendinizi bu yönden özel hissediyorsunuz.

    Hadi şimdi kendinize kısa bir vakit ayırıp , spor yapın.Tavsiye ederim.Özelliklede bu aralar kendime de tavsiye ediyorum.

   Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım