The Smurfs - King Smurf

18 Ocak 2015 Pazar

GELENEKSEL BİR KIYAFET ''BİNDALLI''

     Merhabalar,


     Şimdiki molamız tatlı telaşlardan biri olan bindallı kıyafeti seçimi üzerine. Yeni evlenen bir bayanın uzmanlık alanından biri olsa gerek. Az araştırmamıştım. ''Hangi model güzel, ne renk olsun , bana ne renk gider? '' gibi soruların cevaplarını arayıp durdum.

     Bindallıya gelince; Anadolu'nun çeşitli yörelerinde kendi yörelerine özgün geleneksel kına gecesi kıyafetleri giyilse de bindallının son zamanlarda popüleritesi  giderek  arttı. Aslına bakarsanız bindallı Osmanlı  döneminden gelen geleneksel bir kıyafet. Bindallı o dönemlerde düğünlerde gelinlik yerine giyilirmiş . Bana kalırsa bindallı tarihi kültürlerimiz arasında diyebiliriz. Çünkü özenle işlenen Türk nakışlarını ve desenlerini  bindallıda görebilirsiniz.



     Önceleri kırmızı renkli bindallılar daha çok dikilirmiş. Günümüzde ise çeşitli renklerini bulabilirsiniz. Bende çeşitli renklerden biri olan yeşili tercih ettim.


     İzmir'de yaşıyorsanız ve evlilik hazırlığı içindeyseniz, aklınıza gelecek ilk yerlerden biri 'Tarihi Kemeraltı Çarşısı' olacaktır. Burada aradığınız çoğu şeyi bulabilirsiniz. Hiç bilmiyorsanız bile kınacıları ve gelinlikçileri sorduğunuzda çarşı esnaflarından hemen cevap alabilirsiniz. En güzeli de yapılan alışverişten sonra 'Kızlar Ağası Hanı' nda içilen kahvedir. O yorgunluğa o kadar güzel gider  ki...


     Bende bindallı kıyafetimi oradan alanlardanım. Aldığım bindallıyı sizinle paylaşacağım. Aldıktan sonraki heyecanla hemen fotoğraf çektirmiştim. Manken olmasam da bu bölümde benimle idare edeceksiniz artık...

     Ayrıntılara gelince; sarışın olduğum için yeşil rengi seçtim. Renginin yeşil ve modelinin elbise şeklinde olması hoşuma gitti. Ayakkabısına gelince de ben çarık yerine ayakkabı aldım. Çünkü elbise ile ayakkabı daha uyumlu oldu


    
Aksesuarlarda ise bindallı tokası ve açık yeşil renginde duvak kullandım. Bindallı tokasının her iki yanında kanca olmasında dolayı saça takımı çok basit. Duvağı da küçük bir tel toka yardımıyla saça tutturabilirsiniz. 



Diğer molamızda görüşmek üzere...


0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım