The Smurfs - King Smurf

20 Ocak 2015 Salı

GENÇLEŞEN AHŞAP EKMEKLİK



    Merhabalar,

    Şimdiki molamız bana göre diğer molalardan daha renkli geçecekünkü bu molamızda bize rengarenk boyalar eşlik edecek.




    Evlerimizde masanın yada sebzeliğin üzerinde duran ahşaptan bir ekmeklik vardır ya... Rengi bir o kadar sert kahve olandan... Çocukken gizlice ekmeğin kafa kısmını koparırken anneye yakalanış anını hatırlatan. Hatırladınız mı? Ben bugünkü molamızda onu gençleştirmeye karar verdim. Hadi başlayalım o zaman!


      Neler yaptım;


Yağlı boya


    Renk olarak turkuaz tonlarını kullanmaya karar verdim.Yapı marketine gittim.Yağlı boya renklerini karıştırarak istediğim renk tonunu elde ettiler.Boyamaya gelince;boyayı çok az tinerle incelterek ekmekliği boyadım.Yaklaşık bir gün kurumaya bıraktım.






    Bu arada hatırlatmadan edemeyeceğim. Sağlık açısından boya yapacağınız ortamın temiz hava ile havalandırılıyor olmasına da  dikkat etmeyi unutmayın.



    Ufak bir hatırlatmadan sonra en zevkli kısıma geçelim.Tamamen sizin zevkinizin  ve fikirlerinizin öne çıktığı kısıma. Ben bu kısımda su bazlı akrilik boyaları kullanmayı tercih ettim. Aslını söylemek gerekirse yağlı boyayı başka bir iş için almıştım ve bazı dezavantajlarından dolayı  da değiştirmeye karar verdim. Asıl yaptığım işi ise daha sonra sizlerle paylaşacağım.

Akrilik boya
    Bu işlem için küçük şişelerde çeşitli renklerde boyalar aldım. Çerçeve kısımlarını beyaz renkle boyadım.Ön kısıma rengarenk kelebekler ve çiçekler yaptım. Bunun için hazır bir şablon kullanmadım.Hepsi benim fırça darbelerimle şekillendi. Ama siz isterseniz hazır şablonları kullanabilirsiniz.




    Son olarak; boyanın dayanıklı olması için su bazlı ahşap verniği tüm yüzeylere uyguladım.O ciddi ahşap ekmeklik adeta gençleşti. 

    Diğer molalarda görüşmek dileğiyle...






2 yorum:

DAKS dedi ki...

Harika bir çalışma olmuş.Özellikle renk seçiminize desenlere bayıldım.Elinize emeğinize sağlık.

aylinlimolablog dedi ki...

Teşekkür ederim beğendiğinize sevindim.Sevdiğim renk tonlarına uyguladım.

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım