The Smurfs - King Smurf

26 Ocak 2015 Pazartesi

DÜNYANIN EN PAHALI KAHVESİ OLAN ''KOPİ LUWAK'' KAHVESİ


    Merhabalar,

    Şimdiki molamız kahve üzerine olacak.Günlük hayatımızda kahve kelimesi oldukça 
kullanılıyor.En pahalı kahveden bahsetmeden önce kahvenin hayatımızdaki rollerine bir göz atalım.Bir kaçından bahsedeyim isterseniz.
Türk kahvesi

   Bazen arkadaşlarımızla sohbet etmek için bile kahveyi bahane ederiz.''Hadi bana gel , kahve içelim'' yada ''hadi gel şurda kahve içelim'' diye davetler yaparız. Bize hem bahane olur , hemde kahve bahanesiyle sohbet koyulaşmış olur. Atalarımızın bunu üzerine söylemiş oldukları atasözümüz bile vardır.Geleneğimizden bir örnek vermek gerekirse de kız isteme törenlerinde gelin adayının damat adayına ikram ettiği tuzlu kahveyi de unutmamak gerekir.

    Kahveyi bazen uykumuzu açmak için tercih ederiz.Örneğin çok uykumuz var ise sınavımız yada o gün işimiz var ise ilk isteğimiz kahve olmuştur.Öğrencilik günlerimi hatırlıyorum da içitiğim kahvenin haddi hesabı yoktu.

    Bazen de uzmanlar tarafından içerdiği cafeinden dolayı baş ağrısını hafifletmek için önerilir.Sanırım şimdiye kadar kahvenin toplumumuzdaki rollerini ve bazı faydalarına değindim.Bazen sağlımızı olumsuz yönde etkileyen yönleride var.Bana kalırsa her şeyi kararında içmek yada yemek en doğrusu.

    Dün bir belgeselde ''Kopi Luwak '' kahvesini gördüm.Açıkcası belgeselin sonunda denk gelmişim. Bu kahveyi daha önce hiç içmedim.Hemen araştırmaya başladım.Hadi bunu sizlerle paylaşayım.

    Bu kahve dünyanın en pahalı kahvesiymiş.En büyük özelliği ise kahvenin bir hayvan dışkısından üretiliyor olmasıymış.Duymayanlar var ise eminin  benim gibi çok şaşırmışlardır.

    Endonezya da Endonezya etrafındaki bazı adalarda üretilen kahve meyveleri toplanıyormuş.Misk türünden olan bir kedi kahvenin en güzel meyvelerini yiyiyormuş.Neden bilmiyorum ama bu kediye kahve meyveleri akşam veriliyormuş.Kedi bu meyveleri yedikten 12 saat sonra kahve çekirdeklerini dışkı olarak dışarı atıyormuş.Kahvenin en büyük özelliği ve kendine has kokusu buradan geliyormuş.Çünkü kahve kedinin sindirim sisteminde fermantasyona (mayalanmaya) uğruyormuş.

Açıkcası bu bilgileri araştırdıkça şaşkınlığım daha da arttı.


Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım