The Smurfs - King Smurf

18 Ocak 2015 Pazar

KAŞARLI KÖFTE

       Merhabalar, 


       Yemek denemelerim bitmiyor. Şimdi de kaşarlı köfteyi denemeye karar verdim. Hadi bakalım mola zamanı

      Açıkçası kaşarlı köfteyi öğrendiğim bir kaynak yok. Sadece gittiğim yerlerde menüde görüp söylerdim. Tabi ki teknikleri vardır. Ama ben basit bir  şekilde yapmayı tercih edenlerdenim. Çok konuşmadan tarife başlayalım derim;


      Malzemeler:
  • 500 gr dana kıyması
  • Galeta unu(yarım su bardağı)
  • 1 adet soğan
  • 1 kaşık zeytinyağı (harcın hazırlanması için)
  • Karabiber, kimyon, tuz
  • 250 gr rendelenmiş kaşar peyniri
  • 2-3 kaşık sıvı ayçiçek yağı
      Hazırlanışı:
      Kıymayı derin bir kaba alıyoruz. Bir adet soğanı rendeleyip baharat, tuz, yağ ve galeta unu ile beraber kıymaya ekleyip, yoğuruyoruz. Bu arada ben galeta unu almak yerine evde bayatlayan ekmeklerden faydalanıyorum. Bayat ekmekleri küçük parçalar haline getirip fırında kızartıyorum. Kızardıktan sonra rondodan geçirip tek kullanımlık paketlere dolduruyorum. Ve bu paketleri derin dondurucuda muhafaza edip köfte harcında kullanıyorum.
   
    Küçük bir önerimizi paylaştıktan sonra yemeğimize dönelim diyorum.Yoğurulan harcımızdan avuç büyüklüğü kadar parça alıp, içine rendelenmiş kaşarları ekliyoruz ve yuvarlayarak kapatıyoruz. Pişerken çiğ kalmaması için de hafif bir şekilde elimizle yassılaştırıyoruz.
Ocağımızı kısık ateşe getirip tavayı ocağa alıyoruz. Tava ısınınca yağı ekleyip yağın ısınmasını bekliyoruz. Yemeklerde çok fazla yağı tercih eden bir insan değilim. Bilhassa et yemeklerinde etteki hayvansal yağ oranlarını da düşünürsek, sıvı yağı az koymanın daha faydalı olabileceğini söyleyebiliriz. Özellikle seramik tavalarda da yapışma oranının az olması '' yağı çok koy ki yapışmasın tezini çürütüyor'' durumunda.
     Yağ ısınınca köftelerimizi ekleyip kızartıyoruz. Daha sonra kağıt havlu serilmiş bir tabağa alarak kalan yağların havluya geçmesini sağlıyoruz.

    Kaşarlı köftemizin tarifi  işte bu kadar basit, gerisi size kalmış. Kaşarlı köftenizi pilav yada patetes püresi ile birlikle servis yapabilirsiniz. Ben pilav ile servis yaptım. Son görüntüsünü sizinle paylaşmak istedim. Afiyet olsun...

Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

2 yorum:

burcu duru dedi ki...

Çok güzel ve kolay bi tarif denicem mutlaka eline sağlık canım

aylinlimolablog dedi ki...

Teşekkür ederim afiyet olsun.Çok sevindim tadı enfes..

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım