The Smurfs - King Smurf

25 Ocak 2015 Pazar

KOLAY TİRAMİSU

     Merhabalar,

    Şimdiki molamız da bize şirin mi şirin bir tatlı tarifi eşlik edicek.Kendisi italyan kökenli bir tatlı olup, özellikle de kahvenin yanına tercih ettiklerimizden biri.İşlemleri uzun sürüyor diye daha çok hazır aldığımız bir tatlı.Bu kadar zor olsa az vaktim olduğunda dahi misafirlerime ikram edebilir miydim sizce?




   Bugün sizlerle tiramisunun tarifini paylaşacağım.Farkındaysanız başlığa ''Kolay Tiramisu'' dedim.Başlıktan da anlaşılacağı gibi yapımı çok basit.Sadece keki hazır alıyorsunuz.Dilerseniz keki sizde yapabilirsiniz.Ben daha pratik olması açısından hazır pasta altı keklerden kullanıyorum.Bu kekleri bakkal ve marketlerden kolayca temin edebilirsiniz.Haydi bakalım tarife başlayalım.

      MALZEMELER

      Kreması için:

  • 1 adet kakaolu pasta keki,pastaban
  • 1 küçük paket labne peyniri (yaklaşık 200 gr)
  • 2,5 su bardağı süt 
  • 1-1,5 bardak toz şeker
  • 1 bardak un
  • 1 yumurta
     Şerbeti için:
  • 1,5-2 çorba kaşığı sade nescafe
  • yarım paket kakao
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1,5 bardak sıcak su
    Nasıl yaptım:

    Bir tencereye 2,5 su bardağı süt,1 bardak un,1,5 su bardağı şeker ve 1 yumurtayı ekliyoruz.Malzemeleri ocağa koymadan önce yaklaşık 2 dakika çırpıyoruz.Tencereyi ocağa alıp, ateşi kısık ateşe ayarlıyoruz.Burada yapmanız gereken tek şey başından ayrılmayıp sürekli karıştırmak olacaktır.Karıştırmayınca karışım içindeki un top top olup tencere dibine çöküyor.Bu durumla karşılaşırsanız pes etmeyin.Ocağın altını kapatıp rondo ile işbirliği yapın.Çünkü ilk tiramisu denemem de  ben bu durumla karşılaştım ve rondoyu kullanarak tiramisuyu kurtardım.
Labne peyniri
    Kremanın kıvamı koyulaşınca içine labne peynirini ekliyoruz.Labne peyniri katılınca kremadaki nefis kokuları söylememe gerek yok diye düşünüyorum...

    Labne peynirini koyduktan sonra yaklaşık 3 dakika kadar karışımı hızlıca karıştırıyoruz.Ve ocağın altını kapatıyoruz.Bu arada hızlı bir şekilde davranım tiramisunun şerbetini hazırlamamız gerekiyor.

   Şerbetin hazırlanışı:

   Kekin 1 parçasını genişce bir tabağa alıyoruz.1-1,5  bardak sıcak suya 2 çorba kaşığı nescafe ve 1 tatlı kaşığı şekeri ekleyerek tiramisunun şerbetini hazırlıyoruz.Hazırladığımız şerbet ile keki ıslatıyoruz. Açıkçası ıslatma miktarı size bağlı. Ben kekik daha ıslak olmasını tercih ediyorum.

    Hızlıca keki ıslattıktan sonra kremayı bir spatula yardımıyda kekin üstüne yayıyoruz.Daha sonra diğer parça keki kremanın üstüne kapatıp, hazırladığımız suyla ıslatıyoruz.Aynı işlemi diğer parça içinde yapıyoruz.Spatula yardımıyla pürüzsüz bir şekilde yaydıktan sonra kakaoyu tiramisunun üstü boş kalmayacak şekilde serpiyoruz.Serpme işlemini çay süzgeci ile yapabilirsiniz.Ben serpme işlemini kullanmadığım bir tuzluk ile yapmayı tercih ettim.

    
    Kakaoyu da ekledikten sonra tiramisumuz çok güzel bir görüntüye kavuşuyor.Birazcık soğumaya bıraktıktan sonra yaklaşık 1 saat buzdolabında dinlediriyoruz.Tam bu noktada sıcak tatlıları, yemekleri buzdolabınıza koymamanızı öneririm.Çünkü dolabın enerji tüketimini arttırmış oluyorsunuz.


    İşte kolay tiramisumuzun tarifi de ismi gibi kolay.Sizde kolay tiramisuyu yapmak istemez misiniz? Hadi öyleyse başlayın...

    Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...


0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım