The Smurfs - King Smurf

16 Ocak 2015 Cuma

EVE RENK KATAN BİR OBJE KANVAS TABLO


  

   Merhabalar,

   Evimizi ortak zevklerimizle dekore etme sürecine girdik. Evimizi renklendirmeye de kanvas tabloyla başladık. Konu tablo olunca araştırmadan duramam. Kanvas tablonun özelliklerini ve yapımında kullanılan malzemelerin özelliklerini  araştırdım. Öğrendiğim bilgileri bloğumda  sizlerle paylaşmak istedim.



   Kanvas tablolar dijital resimlerin kumaşa yani tuval bezine basılıp ahşap kasnağa geçirilmesi ile oluşan  yeni tasarım ürünleridir .İstenilen  resimler dijital makineler yardımıyla kumaşa basılır. Kumaş dikkatli bir şekilde gergin olarak zımbalanır ve ahşap kasnağa geçirilir. Son işlem olarak da vernik sürülür.

   Buradaki en önemli nokta bezin kalitesidir. Sağlamlığından ve dijital baskı çözünürlüğünü iyi yansıtmasından dolayı  %100 pamuklu kumaşlar tercih edilir.
   Diğer bir önemli noktada kasnak olarak 2-3-4 cm kalınlıktaki ahşabın kullanılmasıdır. Derinlik olarak bu ölçülerin olması duvarda 3 boyutu görebilme imkanını sağlıyor. Ayrıca ahşabın hafif ve nemli bir malzeme olması tercih sebebidir. Ahşap kuruduğunda ağırlık kaybedip büzüşen bir malzeme olduğu için kurutulduktan sonra işleme alınır.

   Biz evimize 5 parçadan oluşan kanvas tabloyu seçtik. Özellikle tablonun saatli olması ve saatinin ses çıkarmaması bizim en büyük tercih sebebimiz oldu. Çivi yerine de çift taraflı yapışkanlı bant kullandık. Zaten ahşap malzemeden dolayı oldukça hafifler. Bana kalırsa asla tek başınıza asmaya çalışmayın arkada mutlaka bir gözlemci bulunsun. Bizim evdeki gözlemci de ben oldum.☺ Çünkü 5 parçanın da tek tek asılması hiç de kolay değil.

  Kanvas tabloları özel dükkanlardan, atölyelerden ,yapı marketlerinden yada bunların satışını yapan internet sitelerinde temin edebilirsiniz.Sevdiğiniz fotoğrafları kullanarak özgünleştirebilirsiniz.

  Mola verip, bana vakit ayırdığınız için teşekkürler ☺

 

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım