The Smurfs - King Smurf

31 Ocak 2015 Cumartesi

SANDALYE RENKLENDİRME

   Merhabalar,                                       
  
   Şimdiki molamızda sizinle beraber bloğumuzda kısa bir geçmişe gidelim.Haydi bir ipucu vereyim.Daha önce bir ahşap ekmekliğimizi gençleştirmiştik,hatırladınız mı? 

   Gençleşen ahşap ekmeklik ile ilgili yazımda kullandığım boyayı başka bir iş için aldım demiştim.Bugün onu açıklamanın zamanı geldi diye düşünüyorum...


   Düğünden sonra tamamlayacağımız işlerden birisi mutfak için  masa ve sandalyelerini almaktı.Geçici olarak evdeki sandalye ve masaları kullandık.


   Biraz size bu takımdan bahsedeyim.Bu takım katlanabilir masa ve sandalyelerden oluşuyordu. Sandalyelerin tablası ve yan profilleri çok koyu bir kahverengiye sahipti.Kullanımı sırasında yer açısından avantaj elde edince de kullanmayı düşündük.Açıkcası bu molamızda koyu kahve renkli sandalyelere göz diktim.

   Turkuaz tonlarında yağlı boya aldım.Yağlı boyayı tinerle biraz incelterek tablası hariç sandalyenin heryerini boyadım.Tabi bunların hepsini bir günde yapmadım.Boyama yapma yaklaşık 3-4 günümü aldı neredeyse...

   Bunun sebebi yağlı boyanın kokusunun ağır olması ve geç kuruması oldu.Sağlık açısından açık havada boyamaya karar verdim.Hava da soğuk olunca açık havada fazla kalamadım.Boyama yaptığım her sandalyeyi yaklaşık bir gün balkonda kuruması için bıraktım.Bu arada boya öncesi ön hazırlık olarak zemine poşet serdim.Bana kalırsa boyama sırasında kullanmadığınız kıyafetleri giymeyi tercih edin.Yağlı boya hemen kurumuyor, ıslak olduğu için de dokunduğunuzda elinize ve kıyafetlerinize bulaşıyor.
    
     Boyama işleminden sonra tablaya ne işlem uygulasam  diye düşündüm.Tam da o arada İzmir özlemim depreşti ve İzmir'e gittim.İzmirde dolaşırken bir kumaş dükkanı gördüm ve tabla için kumaş aldım.Bursa'da oturup da  İzmir den kumaş alan insan olmuş olmak beni güldürdü.


    Küçük bir İzmir hatıramdan sonra sandalyemize geri dönelim.Sandalyenin tabla kısmını vidalarını sökerek sandalyeden çıkardım.Aldığım kumaşın üstüne tablayı koydum ve kenarlarından yaklaşık 7-8 cm pay kalacak şekilde kestim.Bir yandan bu kumaştan 2 cm genişlikte uzun şeritler de kestim.Bu şeritleri her kenarın ortasına gelecek şekilde iç kısımlarından diktim.Sonrası paket yapar gibi karşılıklı kenarlardaki şeritleri kurdela şeklinde bağladım.Kaplanmış tablayı tekrar monte ettim.



    Kumaştaki mavi renkten esinlenerek sandalyenin bazı küçük kısımlarını boyadım.Mavi ile son dokunuşumuzu yaptıktan sonra sandalyelerimiz güzel bir görünüme kavuştu.




Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...








0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım