The Smurfs - King Smurf

23 Ocak 2015 Cuma

RENKLİ KAHVE MAKİNESİ



     Merhabalar,

    Bugünkü molamız dolaylı olarak mutfak üzerine olacak.Önceki yazılarda belirttiğim gibi iş güç , evlilik hazırlıkları derken doğru düzgün mutfağımı düzenlemeye vaktim olmadı.Mutfak bana kalırsa bir kadının en çok vaktini geçirdiği yerlerden biri. Bunun içinde mutfağımızı eğlenceli bir hale dönüştürmenin yollarını arayıp durdum.


    Bu sefer gözümü mutfaktaki ev aletlerinden birine diktim.Eşimin en çok sevdiği ve benim işimi kolaylaştıran güzel bir ev aleti. Damla sakızlı kahvelerimizi pişirdiğimiz kahve makinemiz.Şu aralar mutfağımızın olmazsa olmazlarından biri diyebiliriz.

    Bu küçük ev aletinin üzerinde taşıma sırasında da oluşan ufak çizikler bana fırsat verdi.Önce boyanın rengine sonra da çeşidine karar verdim.Çocukluğumdan beri mavi ve yeşil renk tonlarının aşığıyım diyebilirim.Ayrıca mutfak dolaplarının da bu tonlarda olması verdiğim kararı destekledi.


    Neler aldım:

    En sık ziyaret ettiğim yerlerden biri olan yapı marketine gittim.Metalik mavi renkli sprey boya, zımpara kağıdı ve maskeleme bandı aldım.Özellikle maskeleme bandını diğer işlerimde de kullanabilmek için eni dar olanı seçtim.Siz isteğinize göre kalın olanları da alabilirsiniz.


  Neler yaptım:

    Kahve makinemin kenarları pürüzsüz olduğu için ilk kat boyayı atmadan zımpara kullanmaya gerek duymadım.Boyanın gelmesini istemediğim yerleri özellikle de kritik yerleri dikkatli bir şekilde maskeleme bandıyla kapattım.Cezvelerin geleceği boşluklu bölgeleri ise kullanmadığım bir kağıtla kapattım.Anlayacağınız boya gelmemesini istemediğim yerleri sakladım.

    Zemin için bildiğiniz çöp poşetini bir yanından keserek serdim.Toplamda 2 poşet kullandım.Tek poşet tercih etmenizi önermem.Çünkü sprey boya yaklaşık 30 cm den püskürtüldüğü için boya geniş bir alana yayılıyor.
    Poşetleri serdikten sonra sprey boyayı çalkalayıp yaklaşık 30 cm ileriden püskürterek ilk katı tamamlamış olduk.Sprey boyayı biraz daha yakından püskürtürsek boyadığımız yüzeye çok fazla miktarda boya geliyor.Bu boya daha sonra damla halinde akma yaparak kötü bir görüntüye sebep oluyor.

  İlk katı tamamladıktan sonra yaklaşık yarım saat kurumaya bıraktım.Damla halinde olan yerleri hafifçe zımparaladım.Aynı işlemi uygulayarak boyanın 2. katını attım.Görünüm güzel oldu açıkçası.Ama rahat durmadım.Kullanmadığım normal bir poşeti elimde yuvarladım ve bazı bölgelere dokundurarak güzel desenler elde ettim.Yine yarım saat kurumaya bıraktıktan sonra 3. katı daha az boya kullanarak tamamladım.

    Bana kalırsa güzel bir görüntü elde ettim.Hem sevdiğim rengi kullandım hem de uzun süredir kafamda olan pekde cesaret edilmeyen bir mutfak aletini boyamış oldum.Kolaymış değil mi?

    Bunu siz de yapabilirsiniz.Bence denemeye değer...

    Ufak bir hatırlatma yapmadan edemeyeceğim.İlk boyamaya başladığımızda ortamı yeterince havalandırmış olduğumuzu düşünmüştük.Hatta bir pencereyi açarak boyamaya başladık.Fakat sprey boya aerosol olduğu için hızlı bir şekilde dağılıp kokusu hızla yayıldı.Bu durumdan dolayı boyamaya açık havada devam ettik.Sonuç olarak; sağlık açısından da  sprey boyamaya  açık havada devam etmenizi öneririm.

    Diğer molalarımızla görüşmek dileğiyle...

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım