The Smurfs - King Smurf

15 Şubat 2015 Pazar

ESKİTME YÖNTEMİYLE AHŞAP BOYAMA

     Merhabalar,

    Bugünkü molamızda ahşap bir kitap şeklinde kutuyu eskitme methodu ile boyayacağız.Eskitmenin üzerine transfer metodunu da uygulayacağız.Bakalım beğenecek misiniz?

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki daha önce hiç ahşap boyama kursuna gitmedim.Ahşap boyamayı kendi çabalarımla hobi amaçlı yapıyorum.Bence çok zevkli bir sanat sizlere de tavsiye ederim.


      Neler Kullandık?:
  • Kitap şeklinde ham halde ahşap kutu
  • Kahverengi ve kemik renklerinde akrilik boya
  • Rulo ve sentetik fırça
  • Mum
  • Zımpara
  • İçini kaplamak için ince keçe
  • Silikon tabancası
  • Transfer tutkalı

    Öncelikle kutuyu açık kahverengi ile boyadım.Tek kat boya ile kapandı diyebiliriz.Boya kuruduktan sonra evdeki herhangi bir mumu boyanan yüzeylere sürüyoruz.Evde lavantalı süs mumu olduğu için onu kullanmak zorunda kaldım.Aslında iyi yapmışım kutu hala lavanta kokuyor:)

    Mumu sürdükten sonra tüm kutuyu kemik rengi boya ile boyadım.Boya kuruduktan sonra kenarlardan olmak kaydıyla hafif bir şekilde kutuyu zımparalamaya başladım.Eskitme görüntüsünü tam verebilmek için kenar ve köşelere yoğunluk vererek zımparaladım.İstediğim görüntüye kavuştum.
    Kutunun iç kısmını herhangi bir boya ile boyamadım.İçini kaplamak için ince keçe kullandım.Kutunun ölçülerine göre kestikten sonra,kestiğim parçaları silikon tabancasıyla yapştırdım.
    Daha sonra ahşapta transfer methodunu uyguladım.Onunla ilgili bir kaç ahşap boyamam daha olacak.İlerleyen yazılarda sizlerle onları da paylaşacağım.
Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle....

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım