The Smurfs - King Smurf

2 Şubat 2015 Pazartesi

FIRINDA SÜTLÜ TAHİN HELVASI

   Merhabalar,

   Şimdiki molamız tatlı üzerine olacak.Görüntüsü  bir o kadar güzel yapımı da kçok kolay olan bir tatlı.Ben bu tatlıyı ilk defa öğrendiğim.Annemin yaptığı bu tatlıyı sizlerle paylaşıcam.Haydi bakalım başlayalım.

   Dünkü yemeğimizde bize çok değerli konuklarımız eşlik etti.Kim mi bunlar? Tabiki de annemiz ve babamız.

  Annemle beraber masayı hazırladık.Yemeği yemeden önce annem tatlı malzemelerini hazırlamaya başladı.Açıkcası çok şaşırdım.Zaman az olduğu için yemekten sonra yaparız diye düşünmüştüm.Annemin yemekten önce tatlı hazırlamasının sebebi tatlının sıcak servis edilmesiymiş.Diğer sebebi ise biz yemek yerken tatlının fırında pişmesiymiş.Yemeği yedikten hemen sonra tatlıyı sıcak bir şekilde servis ettik.

Neler aldık-kullandık?

  • 200-250 gr tahin helvası
  • Yarım çay bardağından biraz az süt
  • Toprak fırın kabı
Malzemeler ne kadar az değil mi?

Neler yaptık?

    Öncelikle söylemeliyim ki tatlıyı annem hazırladı.Ben fotoğraf çekip izledim.Annem ilk önce tahin helvasını bir kaba alıp çatalla ezmeye başladı.Yaklaşık 2 dakika kadar ezmeye devam etti.
Süt ekleme işlemine geçmeden önce kabın dar olduğunu düşünüp tabağı daha derin bir tabakla değiştirdi.Bu tabağın içine yarım çay bardağından az sütü ekledi.Süt ile helvayı iyice karıştırarak homojen bir görünüm sağladı.



   Süt ile helvayı 2-3 dakikaka kadar hızlı bir şekilde karıştırdı.Kapta homojen bir görünüm sağlandı.



Hazırlanan karışımı oval şeklindeki toprak fırın kabına boşalttı.Bu sırada fırının ısısını 180 dereceye ayarladık.Ve daha sonra sütlü helvamızı fırında pişmeye bıraktık.
   Sütlü helvanın üzerinin kızarmış bir görüntüye sahip olması için fırının üstüne yakın raflara konulması gerekmektedir.Kabı orta rafa koyarsanız da fırının sadece üst rezistansını kullanabilirsiniz.

   Yapımı çok kolay pratik bu tarifi annem sayesinde öğrendim.Teşekkürler annecim.

   Bu pratik tarifi denemeye ne dersiniz?
Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

2 yorum:

Burcu Duru dedi ki...

En sevdiğim tatlı elinize sağlık canım

aylinlimolablog dedi ki...

Afiyet olsun cnm bende bilmiyordum.Bursa da öğrendim:)

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım