The Smurfs - King Smurf

11 Şubat 2015 Çarşamba

LİMONLU VE BİBERİYELİ YEŞİL ÇAY

      Merhabalar,

   Haydi gelin bugünkü molamızda sizinle birşeyler içelim.Yeşil çay olabilir mesela.Hemde mis gibi limon ve biberiye kokan yeşil çaydan...

Bugün bfitle sporda 3.günüm ve  kendimi daha zihinde hissediyorum.İnanırmısınız ben sıkılınca buzdolabını açıp ''Ne yesem?''diye bakanlardanım.Sporda harcadığım kalorilerden olsa gerek bu aralar buzdolabının kapağını öylesine açmıyorum.Bu zayıflamada güzel bir gelişme diyebilirim.

   Gelelim yeşil çaya.Yeşil çayın faydaları saymakla bitmiyor.Yani en azından ben öyle diye biliyorum.Geçen senelerde spor yaparken akşamları da bir bardak yeşil çay içerdim.Hem sıklaşmama yardımcı olması hemde soğuk algınlıklarına iyi gelmesinden dolayı düzenli olarak tüketirdim.Ama maalesef yeşil çayın acı bir tadı mevcut.Bu sizi vazgeçirmesin.Biraz biberiye biraz da limon ile tadı güzelleşiyor.Biberiyenin  yağ yakıcı etkisini de düşünürsek denemeye değer bence...

    Yeşil çayı ve biberiyeyi aktardan temin ettik.Maalesef biberiyeyi taze olarak bulamadım.Daha önceleri bulunduğumuz bölgede biberiye ağacı(çalılığı yada bitkisi) vardı.Oradan taze taze koparırdık.Kokusu elimize geçerdi...
     Biberiyeyi bir cezveye alıp yaklaşık 2-3 dakika kaynatıyoruz.Kaynarken kokuları hissetmeye başlıyorsunuz.Vitaminin kaçmaması için çok kaynatmamanızı öneririm.
Yeşil çayı bir demleme kabına alıp cezveyi demliğe boşaltıyoruz.İçine de 5-6 damla limon sıkıyoruz.Yaklaşık 5 dakika demlenmeye bırakıyoruz.

    Sonrası mı sonrası bol C vitaminli yeşil çayımız hazır işte.İçtiğinizde yeşil çayın acılığını çok farketmiyorsunuz.Çayınızdan da mis gibi limon ve biberiye kokuları yükseliyor.

    Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım