The Smurfs - King Smurf

8 Şubat 2015 Pazar

MEZELER

        Merhabalar,

   Bugünkü molamızda istek üzerine salata meze türlerinden bahsedicem.Sirkeli, sarımsaklı kırmızı biber ve piyaz tariflerini sizlerle paylaşacağım.Ama bugün çok ayrıntılı fotoğraflarım olmayacak.Çünkü bugün yemekte misafirlerimiz vardı.Ve yemekleri yetiştirebilmek için çok fazla fotoğraf çekemedim.


Piyaz

   PİYAZ

    Annem fasulye yemeği yaparken haşlanmış kuru fasulyelerden bir kısmını kenarı ayırırdı.Ve onu başka bir gün için yemeğin yanına salata olarak kullanırardı.Bende bu geleneği sürdürüyorum diyebilirim.Yemek yaparken haşlanmış fasulyelerin bir kısmını ayırıp buzluğa atarım.Pratik bir şekilde de piyaz da kullanırım.

Malzemeler:
  • Haşlanmış kuru fasulye
  • 1 adet soğan
  • Yarım domates
  • maydanoz
  • nane,kekik
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Limon veya sirke
  • Nar ekşisi
  • Mor lahana
  • yarım çay kaşığı tuz
   Soğanları kesme tahtasında ince dilimler halinde doğruyoruz.Domatesleri de ufak boyutlarda doğramaya devam ediyoruz.Mor lahanayı ince kıyıp tuz ile ovuyoruz.Yıkadıktan sonra suyunun süzülmesi için 2 dk süzgeçte bekletiyoruz. Maydanozu çok çok ince kıymamak suretiyle doğrayıp, doğradığımız bütün malzemeleri bir tabağa alıyoruz.Haşlanmış fasulyeleri de akleyip karıştırmaya başlıyoruz.Bana kalırsa piyazın olmazsa olmazı zeytinyağı.Zeytinyağını da ekledikten sonra piyaz benliğini kavuşuyor.Piyaza isteğinize göre limon,sirke,nar ekşisi,nane ve tuz ekleyebilirsiniz.
Kırmızı biber
SİRKELİ SARIMSAKLI KIRMIZI BİBER

   Yazın fazladan aldığım kırmızı biberleri ziyan olmasın diye doğrayarak küçük poşetlere koyup dondurucuya atmıştım.Onları kullanmanın vakti geldi diye düşünüyorum.

   Kırmızı biberleri ufak bir tencerede 5 dakika kadar kısa bir sürede haşlıyoruz.Ve süzülmesi için süzgeçte bekletiyoruz.Diğer taraftan sosu hazırlamaya başlıyoruz.2 diş sarımsağı eziyoruz.2 kaşık zeytinyağı ve 1 kaşık üzüm sirkesi ekliyoruz.Tuz,kekik ve nar ekşisi size kalmış diyebilirim.Ben annemin verdiği Trakyadan gelme dağ kekiğini kullandım.Kırmızı biberleri bir tabağa alarak üzerine hazırladığımız sosu ekliyoruz.Yapımı ne kadar basit değil mi?

Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım