The Smurfs - King Smurf

16 Şubat 2015 Pazartesi

SPOR SONRASI BOL VİTAMİNLİ LAHANA ÇORBASI


       Merhabalar,

    Aylin hala sporda hem de bu sefer kararlı.Gelin bugünkü molamızda sizinle yüksek kalorili gıdalardan kaçıp faydalı bir çorba içelim.Ne dersiniz?

    Spora başlayalı tam bir hafta oldu.Ama bana iki hafta olmuş gibi geliyor.Yediklerime dikkat ettiğimden dolayı olabilir mi acaba?

    Şaka maka bu aralar kendimi daha sağlıklı ve daha zihinde hissediyorum.Yüksek kalorili gıdalardan kaçıyorum.Bugünde spordan sonra lahana çorbası içmeyi tercih ettim.Neden derseniz;
Birincisi lahana çok faydalı bir sebze ve ikincisi ise lahananın yemeğini yiyemiyorum.

Malzemeler:

  • 1 çorba kasesi kadar parçalanmış beyaz lahana
  • 1,5-2 kaşık kırmızı mercimek
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet havuç
  • 1 tutam maydanoz ve nane
  • yarım biber
  • 1 adet doğranmış domates
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
     Öncelikle lahadan bir kaç yaprak koparıyoruz.Bu parçaları ister el ile ister bıçak yardımıyla parçalıyoruz.Rondodan geçireceğimiz parçaların çok küçük olmasına gerek yok diyebiliriz.Lahanaları suda yıkayıp tencereye alıyoruz.Daha sonra mercimek,sarımsak,biber ve doğranmış domatesleri ekliyoruz.En geç pişen sebze havuç olduğu için havucu 2 cm kalınlıklarda keserek  tencereye ekliyoruz.Dört bardak soğuk suyu ve zeytinyağını ekleyip tenceremizi ocağa alıyoruz.Yarım saat sonra tencereyi ocaktan alıp yaklaşık 5 dk. soğumaya bırakıyoruz.Çorbayı rondodan geçirdikten sonra servis ediyoruz.

    Gördüğünüz gibi tüm sebzeleri çiğ olarak çorbaya ekledim.Terbiye yapmadım.Bu çorbayı gün aşırı içmiyorum haftada bir kez içmek bana yeterli geliyor.Lahana çorbası diyeti yapmıyorum.Ben lahana çorbasını kalorisi düşük ve sağlıklı olduğu için tercih edenlerdenim.

Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

0 yorum:

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım