The Smurfs - King Smurf

3 Şubat 2015 Salı

UĞUR BÖCEKLERİM

   Merhabalar,

   Bugünkü molamızda size uğur böceği severliğimden bahsedeceğim.Uğur böceklerinin bende ayrı bir yeri var. Hatta evimde sembolik figürleri bile var.


   Çocukluğumda yürüyen bir böcek gördüğümde hep kaçmışımdır. Arının parmağımı sokması da kaçışımı tetikledi diyebiliriz.

   Küçükken arkadaşlarımla birlikte akşam ezanına kadar dışarıda oynadığımız zamanlar oldu.O kadar hareketliydik ki bir oyunu bitirip diğer oyuna başlardık.Ama bir uğur böceğini gördüğümüzde oyunu bırakırdık.Hatta yerde bile görsek hemen elimize alıp, elimizde yürümesine izin verirdik.Bir yandan da ''Uç uç böceği annem sana terlik, pabuç alacak.'' şarkısını söylerdik.Sonrada o böceği o benekli kanatlarıyla uçup giderdi.




  Daha sonrada öğrendim ki uğur böceklerinin ekolojiye bir yararı varmış. Bitkilere zarar veren parazitlerle beslenirlermiş.Biyolojik mücadelede rolleri varmış.

   Başta bahsettiğim o sembolik uğur böceği figürleri mutfaktaki yerini aldı.Bir internet sitesinde 4 lü mutfak setini buldum.4 lü seti oradan aldım.


   Büyük kavanozu ise bir züccaciyeden aldım.Aksilik bu ya o tatlı kavanoz, kapak kısmından kırıldı.Aldığım yerde aynısından bulamayınca parçaları yapıştırarak uğur böceğini tedavi ettik.:)

   Tuzlukları ise tesadüfen gittiğim bir züccaciye e gördüm. Tuzlukları da alarak seti tamamlamış oldum. Sizde çocukluğunuzdan kalma bu tatlı anıları hatırlamak isterseniz, mutfağınızı bu şirin figürlerle şenlendirebilirsiniz.


   Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle....

2 yorum:

Merve Gizem Oluş dedi ki...

Çok şirinlerr :)

aylinlimolablog dedi ki...

Teşekkür ederim cnm benim:)

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım