The Smurfs - King Smurf

11 Mart 2015 Çarşamba

AYLİN'İN YEMEK TAKIMI

         Merhabalar,

    Bugünkü molamızda bizlere benim küçük oyun hamurlarım eşlik edecek.Çocukluktan beri oyun hamuruna bayılırdım.Hatta  hamuru da kendim yapardım.


    Piyasada oyun hamurlarının her rengini bulmak oldukça zor.Bunun için en iyi yöntem oyun hamurunuzu kendiniz yapmanızdır.Yapımında gözünüz korkmasın yapımı oldukça basit.Çocukkende yapmıştım.Haydi tarife başlayalım.


 Malzemeler:

  • 2 çay bardağı nişasta
  • 1 çay bardağı beyaz mobilya tutkalı
  • 1  tatlı kaşığı yağ
  • 2-3 damla limon suyu
    Tüm malzemeleri bir kaba alıp karıştırıyoruz.Hamurunuzun kıvamı sıvıya dönükse içine nişasta eklemesi de yapabilirsiniz.Malzemeler karıştıktan sonra hamuru elimizde yoğurarak homojen bir görüntü almasını sağlıyoruz.Parçalara ayırarak, boya ile karıştırıp istediğiniz renge ulaşabilirsiniz.
     Bu hamurun şeker hamuru kıvamında bir yapısı var.Ve dışarda hava ile temasında çok çabuk kurumakta.O an için kullanmadığınız hamuru hemen poşete sarıp buzdolabında saklamanızı tavsiye ederim.

    Yada hazır oyun hamurlarını alıp hamur kuruduktan sonra nesneninin rengini fırça yardımıyla oluşturabilirsiniz.

    Sizde oyun hamurunla uğraşmayı sevenlerdenseniz.Bu tarz şeyleri yapmayı deneyebilirsiniz.



Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

6 yorum:

Benim Tutkum/blog dedi ki...

Çok şeker olmuş bayıldım ellerine sağlık :) bende oyun hamurlarını çok severdim hala bir yerde görsem oturup birşeyler yaparım dayanamam :)

aylinlimola blog dedi ki...

Çok teşekkür ederim.İnsan bir alıştı mı bir daha vazgeçemiyor adeta:)

Hülya Kutlubay dedi ki...

Çok Şirin olmuş, ellerine sağlık :)
Ben seramik hamuru kullanıp boyuyorum, oyun hamuru hiç kullanmadım ama zevkli görünüyor :)))

aylinlimola blog dedi ki...

Teşekkür ederim:)Kavanoz süsleme için seramik hamurunu almıştım.Ama hic kullanmadığım için cesaret edip kutusunda çıkaramadım.Kullanımı nasıl kolay mı?

resim defterimm dedi ki...

Harika olmuş bayıldım :)

aylinlimola blog dedi ki...

Teşekkür ederim:)

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım