The Smurfs - King Smurf

18 Mart 2015 Çarşamba

ÇİNGEN PİLAVI

      Merhabalar,

    Bugünkü molamızda sizlerle çingen pilavı tarifini paylaşacağım.Bu pilav farklı bir pilav çünkü içinde pirinç yerine çökelek bulunuyor.


    Çoğu insan için ahvaltının vazgeçilmezlerinin başında bal,reçel vs. gelir.Benim kahvaltılarımda ise kahvaltılıklar yeşil ağırlıklı olur.Hele kahvaltıda limon ve rokaya bayılırım.Kahvaltıda yeşil sebzeleri ve otları peynir ile birleştirip daha lezzetli bir kahvaltı yapmaya ne dersiniz?

Malzemeler:
  • Çökelek yada lor peyniri
  • Maydanoz
  • Dereotu
  • Taze soğan
  • Domates
  • Baharat
  • Nar ekşisi
  • Zeytinyağı
  • Limon
    











    İzmirde çingen pilavının içine genelde çökelek koyarlar.Ama Bursa'da mandıralarda çökeleğe çok fazla rastlamadım.Daha çok lor peyniri satıldığı için ana malzeme olarak lor peynirini kullandım.

    Yeşillikleri ve domatesi ince ince doğruyoruz.Lor peyniri ile doğradığımız malzemeleri karıştırıyoruz.Zeytinyağı,Diğer malzemeleri de ekleyerek karışımı geniş bir tabağa alıyoruz.

    Bu arada benim kullandığım lor tuzlu olduğu için malzemelere tuz eklemedim.Kullanacağınız peynirin tuzluluk oranına göre tuz ekleyebilirsiniz.Hazırlanışı ne kadar kolay değil mi?

   Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

4 yorum:

Tugce Says dedi ki...

merhaba,
Blog keşif etkinliğinde cok guzel bir blog kesfettım hemen uye oldum blogunuza :)
bana da beklerım
tugcesays.blogspot.com

aylinlimola blog dedi ki...

Merhabalar,
Tuğçe hanım değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.Bloğuma hoşgeldiniz:)
Bloğunuzu takibe aldım.
Sevgilerle...

Tuğba Nohutlu dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

aylinlimola blog dedi ki...

Merhabalar,
Tuğba hanım bloğuma hoşgeldiniz:)
Bloğunuzu hemen takibe alıyorum.
Sevgilerle...

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım