The Smurfs - King Smurf

2 Mart 2015 Pazartesi

NAR EKŞİSİ BİR PİLAVA BU KADAR MI YAKIŞIR?

         Merhabalar,

    Geçen hafta sizlerle patlıcan kebabı tarifini paylaşmıştım.Patlıcan kebabını bademli,cevizli ve nar ekşili pilav ile servis etmiştim.Artık onun tarifini vermenin zamanı geldi diye düşünüyorum.

    Evlendiğimden beri mutfakta yemeklere farklı malzemeleri eklemeye başladım.Evlendikten sonra insanların yemek alışkanlığının değiştiğini duymuştum.Bende önceden nar ekşisini salataya dahi dökmezdim.Şimdi o kadar alıştım ki pilava bile koymaya başladım.

     Malzemeler:
  • 2 bardak pirinç
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • yarım çay bardağı dövülmüş badem ve ceviz
  • Yarım şişe domates püresi
  • 2 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • tuz.karabiber,kimyon
    

    Öncelikle pirinçleri yaklaşık 10 dk ılık suda bekletiyoruz.Tencereyi ocağa alıp sıvı yağı ekliyoruz.Sıvı yağ ısınınca domates püresi,ceviz ve bademleri tencereye ekleyip kavuruyoruz.Ceviz ve bademler kızarmaya başlayınca süzdüğümüz pirinci ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Bu sürede nar ekşisini ve baharatları ekliyoruz.Pirinçlerle olan kavurma süresini kısa tutmamız gerekiyor.Aksi halde yapışma ve parçalanma meydana geliyor.Bu durumu yaşamamak için kavurma işleminin hemen ardından 2 bardak sıcak suyu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz.

    Demlenme aşamasına gelince ocağın altını kısıp suyunun çekmesini bekliyoruz.Suyunu çok fazla çekmeden ocağın altını kapatıyoruz.Tencereyi kağıt havluyla kapatıp pilavı dinlendiriyoruz.
    Sizde benim gibi sade pilavdan sıkılanlardansanız bu tarifi deneyebilirsiniz.Tadı harika...
   Diğer molalarımızda görüşmek dileğiyle...

2 yorum:

Reyhan Ateş dedi ki...

Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim takibe aldım, bloguma da beklerim.

http://griipalyaco.blogspot.com.tr/

Sevgiler..

aylinlimola blog dedi ki...

Merhabalar, bloğuma hoşegeldiniz.Bende bloğunuzu takibe aldım.Sevgiler...

 

Aylin'li Mola Template by Balköpüğü Tasarım